29 december 2009
reclameslogans
een selectie van in Nederland gebruikte reclameslogans:
* Alarmnummer: "112, daar red je levens mee"
* 3FM (radio): "Serious radio" (2003); "Real music, real people" (2005)
*Aqua Manda: "voor je blootje"
* ABN AMRO (bank)::"dé Bank" (sinds 1990) "Het begint met ambitie" (2004); "Meer mogelijk maken" (2005)
* Action (winkel): "Verrassend Volledig, Verbazend Voordelig"
* Agis (zorgverzekeringen): "Zo is Agis!" (2005); "Agis. De Zorgverbeteraar." (2006)
* Albert Heijn (supermarkt): "'s Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten"(1981); "Proef de dag" (2000); "Het grote voordeel van Albert Heijn" (2004); "Het zijn weer Hamsterweken bij Albert Heijn" (elk jaar); "wup holland wup!" (wk 2006); "Het alledaagse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar" (2007); "3 op een rij, kassa erbij"; "Gewoon bij Albert Heijn" (2008)
* Alfa Romeo (auto's): "Alfa maakt de weg opwindend" (1988); "Rijden wordt een passie" (1991)
* Amstel Bier : "Dit is de man, dit is zijn bier"; "De beste drinkers drinken het, 's lands beste brouwers brouwen het"; "Ons bier"
* Andrélon (shampoo): "Pam, je haar danst"; "Alleen Andrélon mag aan mijn haar komen"; "Met Andrélon Styling heb je 't zelf in de vingers"
* ANWB (wegenwacht): "Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?", "Hebben wij u ooit laten staan?"
* Appelsientje (voeding): "Het beste onder de zon"
* Artsen Zonder Grenzen (hulporganisatie): "Niet denken maar doen"
* Arriva (Vervoersbedrijf):" Uw bestemming, ons doel"
* @Home: "met jou op een lijn" ;"zoals het hoort" (2006)
* ASN Bank (bank): "Voor de wereld van morgen"
* Audi (auto's): "Voorsprong door techniek" (2000)
* Aviko (voeding): "Als het goed is, komt het uit Keppel en omstreken"
* AVRO (radio en TV): "Je komt elkaar tegen bij de AVRO" (2003)
* Acer (computers): "Empower people" (2003)
* Apple (computers): "Think Different"
* Bauknecht (witgoed): "Bauknecht weet wat vrouwen wensen" (v.a. jaren 50); "Leef vandaag" (2004)
* Bavaria (bier): "Gebrouwen in ons eigen Brabant" (tot 1985); "Zo, nu eerst een Bavaria" (vanaf 1985)
* Beka (bedden): "Koester je slaap" (2004)
* Belastingdienst (NL): "Leuker kunnen we 't niet maken, wel makkelijker"
* Belgacom (telefonie): "Bereik meer" (2004); "Soms blijf je beter waar je bent" (2005)
* Belgacom Skynet (internet): "Klik en alles kan" (2002)
* Belgische kazen: "Belgische kazen blijven verbazen" (1998); "Een stukje van elk" (2000); "Belgische kazen, Belgische trots" (2003); "Belgische kazen, zo de streken, zo de kazen!" (2004); "Kazen van bij ons, die moet je geproefd hebben!" (2007)
* Ben (mobiele telefonie): "Ik ben Ben"
* Beter Bed: "Reteketet, naar Beter Bed"
* Bloem (plant): "Bloemen houden van mensen"; "Gek op bloemen"
* BMW (auto's): "BMW maakt rijden geweldig" (1988); "Echt rijplezier begint hier" (2006); "Als je ècht wilt rijden" (1987)
* Bolletje (voeding): "Boer, Bakker, Bolletje" (1987); "Ik wil Bolletje!" (196?)
* Boni (supermarkt): "Boni, Uw supermarkt vol voordeel!" (tot 2005); "Boni, Altijd Goedkoop!" (slogan kruidenierswaren 2005); "Boni, Elke Dag Vers!" (slogan versgroepen 2005)
* Brand (bier): "Brand. Het bier waar Limburg trots op is" "Echt bier sinds 1340"
* Brandweer: "waar u naar buiten rent gaan wij naar binnen"
* Brico (bouwmarkt): "Helpt u alles te verwezenlijken"
* Brood (voeding): "Brood. Daar zit wat in." (1986) (aanvankelijk gevolgd door "Vezels, vitaminen, minerááálen")
* Base (telefonie): "Freedom of speech"
* Benq (computers): "Enjoyment matters" (2003)
* Bose (audio): "Better sound through research" (2003)
* Brother (kantoormachines / naaimachines): "At your Side"
* Burger King: "Have it your way"
* C1000 (supermarkten): "Geen fratsen. Dat scheelt."; "Uitgerekend C1000"
* C&A (kleding): "Niets houdt je tegen" (2002); "Mooi... van C&A" (2005); "Is toch voordeliger"; "ontdek ons opnieuw" (2007)
* Calvé pindakaas: "Stom hè? ik vind het gewoon lekker..."; "Calvé Pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?"; "Hoe groot wil je worden" (huidige slogan)
* Canal+ (TV): "Je beleeft het nergens anders" (2004); "Thuis blijven is leuker, thuis kijk je Canal Plus"
* Canvas (TV): "Kijken is kiezen" (2001)
* Carrefour (supermarkten): "En alles wordt mogelijk" (2005)
* Caz! (radiozender): "Nieuw op je radio"
* Center Parcs (toerisme): Weer of geen weer, altijd Center Parcs weer (1994); "Daar ben je op je best" (2000); "Maar nu even niet", "Even helemaal weg" (2004)
* Centraal Beheer Achmea (verzekeringen): "Even Apeldoorn bellen" (vanaf 1986)
* ChristenUnie: "Duidelijk, Eerlijk, Echt - ChristenUnie dus" (2002)
* Cyprus (toerisme): "Het eiland voor alle seizoenen" (2004)
* Caiway (telecom): "Caiw houdt het helder" (2006)
* Connexxion (vervoer): "Alles voor de reiziger"
* Consumentenbond: "Dan weet je het"
* Campari (drank) : "Life is sweet, life is bitter".
* Canon (elektronica): "Canon. Yes, you can." (2003); "You can Canon" (2005); "With Canon, you can"
* Carlsberg (bier): "Probably the best beer in the world"
* Center Parcs (toerisme): "A state of Happiness" (2006)
* Chevrolet (auto's): "Four wheels and a heart" (2005); "Chevrolet, it's a big plus"
* Chrysler (auto's): "Drive different. Drive Chrysler" (2004); "Inspiration comes standard" (2005)
* Coca-Cola (Frisdrank): "Always Coca Cola", "Taste the coke side of life"
* Continental (banden): "Do it with German engineering" (2003)
* Daewoo (auto's): "U bent toe aan een Daewoo." (tot 2004, waarin Daewoo modellen voortaan als Chevrolet door het leven gaan)
* Danone (voeding): "Mmm, Danone!"; "Voel je beter elke dag." (2005)
* Deen (supermarkten): "Geen dag zonder Deen"
* Dekamarkt (supermarkten): "Dekamarkt, de voordeligste manier om er lekker van te leven"
* De Morgen (krant): "Gebeten om te weten." (2004); "Een open geest beleeft meer" (2006)
* De Pers (krant): "Gratis, maar niet goedkoop" (2007)
* De Standaard (krant): "Niet toevallig de Standaard." (2004); "Onverantwoord interessant" (2005)
* De Telegraaf (krant): "De krant van wakker Nederland."
* De Tijd (krant): "De essentie." (2004); "Voorkennis/voor kennis van zaken" (2006)
* Dexia (bank en verzekering): "Tijd nemen om te bouwen." (eind 2005); "Via Dexia"
* DHL (koerier): "Met DHL kom je er wel"
* Dirk van den Broek (supermarkten): "Duidelijke zaak"
* Douwe Egberts (voeding): "En dan is er koffie... Douwe Egberts koffie, lekkere koffie."
* DSB Bank (bank): "Goed voor je geld"
* Duyvis (voeding): "Een pinda van Duyvis is altijd oké" (198?); "Voor als er 'n fuif is"; "Verduiveld lekker"
* Dixons : "Don't miss it"
* Daewoo (auto's): "Daewoo... and you"
* Dell (computers): "Be direct" (2001); "Easy as Dell" (2003)
* Deutsche Bank (bank): "A passion to perform" (2005)
* DHL (transport- en koerierbedrijf): "We move the world" (2004)
* Disney (kinder): "Where Dreams Begin"
* Driehoek (vloeibare zeep): de veilige, natuurlijke reiniger
* Dunlop (banden): "Drivers know." en "Riders know." (2003; voor auto's resp. motoren)
* Donna (radio): "Make my day"
* Domino's Pizza (pizza): "Man Hungry? ding-dong Pizza!" (NL 2007)
* Dreft (vaatwas): want de hele vaat moet glashelder zijn
* Duyvis (mixen): 't zijn de mixen van duyvis die 't 'm doen
* Edah (supermarkten): "Ik ga voor Edah"; "Dat is gewoon Edah, Edah"
* één (TV): "Ieder z'n één" (2005)
* Ei: "Een ei hoort erbij"; "Breek de dag, tik een eitje"
* Electrabel (energie): "Het is jouw energie" (vanaf 2004)
* EO: "Horen, zien, geloven" (2004)
* ENECO (energie): "ENECO energie. Mijn energie" (2003); "Zó doen we dat" (2004)
* Essent (energie): "Energie vraagt om Essent"
* Esso (brandstof): "Stop een tijger in je tank"
* Electronic Arts/EA Games: "Challenge everything"
* EA Sports: "It's in the game"
* Eastpak (rugzakken): "Built to resist" (2004)
* Ellen Betrix: ellen betrix: the care company
* Elsève shampoo: vitaliteit en glans voor dagelijks verzorgd haar
* Epson (elektronica): "Colours your life" (2004)
* Etos: een ander mens door Etos
* Eurocard/Mastercard: 's werelds best geaccepteerde creditcard
* Euromasters: professionals - bandenprofessionals
* FBTO (verzekeraar): "Verzekeren kan je zelf"
* Felix (diervoeding): "Oeh, dat smaakt!" ; "Geen kat die eraan weerstaat" (2004)
* Felix (kattenvoer): Felix wil Felix
* Fiat Barchetta: gedreven door passie
* Fiat Bravo en Brava: Fiat. de keuze
* Flair (tijdschrift): "Doe het met Flair." (2003)
* Fleuril: kleuren frissen op, vuil verdwijnt
* Flexa (verf): voor elke klus, Flexa dus
* Flexa (verf): Flexa - dat staat
* Ford (automerk): "Feel the difference."(200?)
* Fortis Bank (bank): "Beter. Daar gaan we samen voor." (2005); "Hoe kunnen we u helpen?" (2006)
* Fiat Panda (automerk en type):"Met een Fiat Panda lach je iedereen uit!" (ca.1983)
* Fortis (bank): "Solid partners. Flexible solutions."; "Getting you there"
* Ford (auto's): Ford weet wat u beweegt
* Foxy Fashion: we have the fashion, you have the taste
* Free Record Shop (multimedia): "That's Entertainment!"
* Freixenet: a magic of passion
* FSO (auto's): meer auto voor minder dan 18 mille
* Gamma (bouwmarkt): "Gamma zei je?"; "Hoe maakt u het? Met Gamma!"; "Dat zeg ik, Gamma."(2004)
* Gatorade: for total body refreshment
* GB (supermarkten): "Ik keer tevreden terug."; "De klant eerst." (2005)
* Gemey: een innovatie van gemey paris
* Geové (verzekeringen): zorg met voorrang
* Gillette Sensor for Women: eindelijk een vrouwelijke manier van scheren (1994)
* Gillette Sensor Excel (1994): het beste wat een man kan krijgen; the best a man can get
* Glorix (toiletblokje; 1994): voor een schoon en fris toilet
* Golden Wonder Pots: een keteltje kokend water en klaar is Kees
* Golff (supermarkt): "Meer plezier van je euro"
* Griekenland (toerisme): "Dat is pas leven!" (2000), "Niet in woorden te vatten" (2003)
* Groentespecialist: van je groentespecialist moet je 't hebben
* Grolsch (bier): "Vakmanschap is meesterschap"; "Komt tijd, komt Grolsch" (1987); "Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch"; "Bier op z'n Grolsch" (2005); "Je hebt bier, en je hebt Grolsch"; "Bier mag weer gezien worden" (2007)
* GVU (vervoer): "Hart voor de klant"
* Goodyear (banden) : "Because not all tyres are the same"
* HAG (koffie): "koffie Hag mag"; "lekkere koffie heeft geen cafeïne nodig"
* Hans Anders (opticiens): alleen de prijs is anders
* Heineken (bier): "Heerlijk, helder, Heineken"; "Biertje?"
* Heinz (broodbeleg): "Heinz Sandwich Spread! Voor uw broodnodige variatie" (1972); "Lekker fris, lekker anders!"
* Heinz (ketchup): get it on
* HEMA: "Echt HEMA"; "De normaalste zaak van de wereld"
* Hertog (ijs): het lekkerste ijs van het land
* Het Belang van Limburg (krant): "Limburger én wereldburger" (2003)
* Het Nieuwsblad (krant): "Het Nieuwsblad is goed voor u"; "iedereen leeft mee" (2005)
* Holland Casino (casino): "In de Holland Casino's kom je ogen tekort" (1993); "Een mooie gelegenheid om uit te gaan" (2004); "Er staat wat op het spel" (200?); Spreid je winkansen"
* HP/De Tijd: elke week beter
* Honda (auto's): "Happy met Honda"
* Hornbach: "Niet denken maar doen"
* HotPot: de popcorn die ping doet
* Humo (weekblad): "Humo lezen kan ernstige gevolgen hebben"
* Hyundai (automerk): "Helemaal Hyundai, helemaal voor jou"
* Heineken : "Serving the planet" (2007)
* Honda (motoren) : "The power of dreams"; "You meet the nicest people on a Honda"
* Hyundai (auto's) : "Drive your way"
* Hyves (online vriendennetwerk): "Always in touch with your friends"
* IBM: solutions for a small planet
* IKEA (meubelen): "Ruimte voor ideeën" (2003); "Ik en IKEA" (2005); "Vergis je niet in de prijs."; "Ik ben rijp voor ’n inrichting"
* IKEA (1994): "rijker wonen kan voor minder"
* ING (bank): "ING denkt met u mee"
* Interliner: "de groene streep"
* Interpolis: "Glashelder"
* Ierland (toerisme): "The island of memories" (2003)
* Ikea: "Design your own life" (2007)
* Interbeton (stortbeton): "Yellow passion on the move" (2004)
* Israël (toerisme): "als beloofd"
* Jägermeister (drank): "Alleen als 'ie ijs- en ijskoud is"
* Jameson (whiskey): "share the warmth"
* Jameson (whiskey): "the smooth whiskey from ireland"
* Jan Linders (supermarkt): "Écht lekker voordelig"
* Jetair (toerisme): "De mooiste tijd van het jaar" (2004)
* Jif (multi-uso): "het nieuwe licht op glans"
* Jumbo (supermarkt): "Elke dag beter"; "Beste service + grootste assortiment x laagste prijs = De Unieke JUMBO formule" (2006)
* Jupiler (bier): "Mannen weten waarom"; "Supporters weten waarom"
* Jaguar Cars (auto's): "The art of performance" (2003); "Born to perform" (2004)
* Jeep (auto's): "Only in a Jeep" (2003)
* JIMtv (TV): "More than music" (2003)
* JVC (elektronica): "The perfect experience" (2003)
* Karwei (bouwmarkt): "Geen punt bij Karwei"
* Kia (auto's): "Rijdt een klasse rijker"
* Kinderpostzegels: "voor kinderen, door kinderen, daarom" (1992)
* Kip: het meest veelzijdige stukje vlees
* Klara (radio): "Klassiek leeft" (2003); "Spaar je oren voor klassiek" (2004)
* Knack (tijdschrift) : "Oordeel nooit voor woensdag"
* Knorr (voeding): "Met Knorr krijg je de smaak te pakken" (1986); "Waar heb je vandaag zin in?" (2003); "Dat zit wel Knorr"; "Ik zeg Knorr, dat breekt zo lekker de week" (2007)
* KPN (telecom): "Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen (onbekend)"; "Altijd Dichtbij" (onbekend); "KPN sluit je aan." (2006)
* Kruidvat (supermarkten): "Steeds verrassend. Altijd voordelig." (2005)
* KRO (televisie): "Het gevoel dat je wilt delen"
* KIA (auto's): "The car that cares" (2004); "The power to surprise" (2005)
* Kijkshop "Wij besparen u de verkooppraatjes" (1992)
* KitKat (voeding): "Have a break, have a KitKat"
* Klene (drop): geluk woont in een zakje Klene drop
* KLM (vliegreizen): "The reliable airline" (2004)
* KLM: "romantische weekends beginnen met KLM"
* KPN: waarop een klein land trots mag zijn
* Krasloten (Lotto): 't is weer vaak raak voor een knaak
* Kwantum: alles voor in en om je huis; de grootste discounter van nederland
* L'Oreal (cosmetica): "Want u bent het waard" (2002); "Omdat ik het waard ben. U toch óók?"(2003); "Omdat u het waard bent"(2005)
* Lactacyd: verzorgt je lichaam zoals je lichaam dat zélf zou doen
* Lamborghini (sportwagens): "Het opwindendste met je kleren aan" (2005)
* Landmacht (Nederland): "Kun jij de landmacht aan?" (2005); "Meer dan werk alleen"
* Landmacht: bel voor zo'n baan
* Leeuwezegel (margarine): da's Nederland op z'n best
* Legner: de lichte borrel
* Levi's (jeans): some things live forever
* Lexus (luxe auto's): "The pursuit of perfection"
* Libero (luier): da's pas een snelle luier
* Libertel: iedereen bereikbaar, bereikbaaar voor iedereen
* Liptonice: the intense experience
* Lotto: "Het grootste risico om (óók) miljonair te worden"
* Luchtmacht (Nederland): "Eén team, één taak"
* Lexus (auto's): "the pursuit of perfection" (2004)
* LG Electronics (elektronica): "Digitally yours" (2001)
* LG Electronics (huishoudapparaten): "Life's good" (2004)
* Livera (lingerie): "Live. Life. Love. Livera."
* Loewe (elektronica): "Stimulate your senses" (2003)
* LogicaCMG (IT Business): "Releasing your potential" (2006)
* Lufthansa (vliegreizen): "There's no better way to fly" (2004)
* M&S (mode): M&S maakt mode betaalbaar
* Maaslander (kaas): "Minder zout dus je proeft meer kaas"; "Romig als geen ander" (2005)
* Maes (bier): "En dan nu, nen Maes"; "Maten, makkers, Maes!"
* Maggi (voeding): "Een beetje van jezelf, een beetje van Maggi"; "Een beetje variatie in de Nederlandse keuken" (2006)
* Marktplaats.nl: "Gemaakt voor elkaar"
* Mastercard: 's werelds best geaccepteerde creditcard
* Mazout (brandstof): "Absoluut de warmste" (2004)
* McCain: daar moet je niet over praten, daar moet je van genieten
* McDonalds (fastfood): "Ze zei meneer tegen me."; "Je mag hier met je handjes eten"; "Gek op Mac"; "McDonalds is altijd goed"; "I'm lovin' it"; Daar gebeurt 't
* Media Markt: "Ik ben toch niet gek!"
* Menzo (tijdschrift): "Zo man, zo Menzo." (2000)
* Michelin (banden): "Hoge prestaties. Keer op keer." (2004)
* Midas (autoreparatie): "Onderhoud zonder zorgen."
* Miele (wasmachines): "Miele, er is geen betere." (1981)
* Milka Lila Pause: de mooiste pauzes zijn lila
* Ministerie van Defensie: "bel voor zo'n baan"
* Mobistar (telefonie): "Mobistar, brengt mensen dichterbij" (2004)
* Mona (zuivel): "De zuivelste verwenners."
* Mora (snacks): MMM van Mora."; "Gangmaker sinds 1960" (2004)
* Moulinex: daar heb je meer aan
* Mars (voeding): "Pleasure you can't measure" (2004); "A Mars a day helps you work rest and play"
* Martinair: "Your Wings!"
* Maxtor (computers): "What drives you?" (2003)
* McDonald's: "Every time a good time"; "I'm lovin' it"
* Microsoft "Your potential. Our passion"
* MTV (TV): "The world's music channel"
* MG (auto's): "Life's too short not to" (2004)
* Nationale Nederlanden (verzekering): "Wat er ook gebeurt."
* Natuurpunt heeft jou nodig!
* Nederland 1 : "Ieder 'een' is uniek" (2006)
* NCRV (radio en TV): "Oók NCRV"; "Ze laten mensen in hun waarde bij de NCRV."; "Durf te geloven." (oktober 2005)
* Nederlands Zuivelbureau: "Melk, de witte motor."; "Gnerk, de witte gnotor";
* Nederlandse Spoorwegen: "Veilig - vlug - voordelig" (?), "Waar zouden we zijn zonder de trein?", "Laat je gaan" (2005), "Ga mee" (2007)
* Nerf: it's nerf or nothing!
* NET 5 (televisie): "TV die uitblinkt."
* Netwerk (tijdschrift): "Dé gids voor computer en multimedia." (2004)
* New Energy: the chocolate battery
* NMBS (vervoer): "Onze wegen lopen samen." (2000)
* NRC Handelsblad: "Voor wie de nuance zoekt"; "Slijpsteen voor de geest" (2005); "Wat u moet weten, niet wat u moet denken" (2006)
* Nuon (energie): "Positieve energie." (2004); "De mogelijkheden zijn eindeloos."
* Nike: "Just do it"
* Nintendo: "Gaming 24/7"
* Nokia (telefonie): "Connecting people"
* Nuts: "No Nuts, no glory."
* Omo (wasmiddel): "vertrouwt op omo", "Wast door en door schoon, niet duur"
* Opel (auto's): "Vernieuwende ideeën – betere auto's" (fresh thinking better cars) (2003)
* Overtoom (kantoorartikelen): "Tuut tuut! Dat is snel, dat lijkt Overtoom wel!"
* Olympus (elektronica, fotografie): "The visible difference" (2003)
* Opel (auto's): "Look at Opel now!" (1991) "Fresh thinkin, Better cars."
* Orange (telefonie): "The future is bright, the future is Orange." (2005) "Orange. Open."
* Palm (bier): "Doet beestig deugd"; "Ook speciaal als je niets te vieren hebt"; "Belgische weelde"
* Peugeot (auto's): "De leeuw laat zijn tanden zien" (1991); "Aan zo'n wagen beleef je altijd plezier" (2003); "Je voelt je lekkerder in een Peugeot"
* Philips: "Philips, dan is het goed"; "Een stap vooruit" (1991)
* Plus (supermarkt): "Opgeteld de beste"; "Wat een verschil"
* Politie : "Goed dat er politie is"; "De politie is je beste kameraad"; "Die pet past ons allemaal"
* Postbank (bank): "Giroblauw, past bij jou"; "Dat is de kracht van de Postbank (grrr)" (2005)
* Praxis (bouwmarkt): "Elke klus, een Praxis klus" (tot 2007), "Het wordt prachtig met Praxis" (2007)
* Proximus (telefonie): "Proximus brengt mensen dichterbij" (2003)
* Publieke Omroep (Nederland): "Nederland kijkt... Nederland 1/2/3"
* Panasonic (elektronica): "Ideas for life"
* Philips (elektronica): "Let's make things better" (1995-2004); "Sense and simplicity" (vanaf 2004)
* Planet Internet (internet): "There's more to explore" (2003)
* Quick (voeding): "Z'n smaak laat je nooit meer los"; "Je gaat voor z'n smaak" (2004)
* Q-music (radio): "Q is good for you" (2004)
* Rabobank (bank): "Het is tijd voor de Rabobank"; "Tijd voor een vraag, tijd voor een antwoord"
* Robeco (bank): "The investment engineers" (2007)
* Radio 1 (Vlaanderen) (VRT) (radio): "Je hoort het meteen" (2001); "Meteen mee" (2004)
* Radio 2 (Vlaanderen) (radio): "Altijd dicht bij jou"; "Overal dichtbij"
* Radio 2 (Nederland) (radio): "Je hoort nog eens wat"
* Radio 10 Gold (radio): "De grootste hits, de meeste prijzen"
* Radio Donna (radio): "De peper in je leven" (1995); "De fun, de hits" (1998);
* REAAL Verzekeringen (verzekeraar): " Reaal regelt het allemaal"; "Reaal. Realist in verzekeren"
* Red Band (voeding): "Red Band, als je voor pret bent"
* Red Bull (voeding): "Red Bull geeft je vleugels" (2003)
* Renault (auto's): "Renault geeft je leven kleur" (1991)
* Rijkswaterstaat (Overheid): "Van A naar Beter" (2003)
* Rivella (drank) : "Rivella, een beetje vreemd, maar wel lekker"
* Robijn (wasmiddel): "Nieuw? Nee, Robijn Intensief"; "Wat mooi is, moet mooi blijven"; "Ik had ook zwarte luiers"
* Rolo (snoep): "Bedenk goed, wat je met je laatste Rolo doet!"
* Roosvicee (limonade): "'t Komt wel goed, schatje..." (2006)
* RET (vervoer): "Samen leven, samen reizen"
* RTL 4 (TV): "Je raakt niet uitgekeken"
* RTL 5 (TV): "Dit is jóuw RTL 5"
* RTL 7 (TV): "Als je niets wilt missen"
* RTL 8 (TV): "De zender die je raakt"
* Radio Donna (radio): "Make my day" (2005) "Feel it, love it, Donna" (2008)
* Rodania (uurwerken, juwelen): "The body language" (2004)
* Joh. Enschede (drukkerij): "Let's make a difference" (2006?)
* Ryanair (luchtvaartmaatschappij): "The low fares airline"
* SAAB (auto's): "SAAB, niet voor iedereen, wel voor u" (2005); "Dat maakt SAAB, SAAB" (2006)
* Saturn (Elektronicawinkels): "Gierig Maakt Gelukkig"
* Siemens (huishoudapparaten): "Siemens: doordacht en duurzaam" (1986)
* Škoda (auto's): "Wie slim is, rijdt Škoda"; "Altijd leuk om anderen jaloers te maken" (2002); "Volg de Škoda rijder" (2005)
* Sky Radio (Radio): "De relaxte muziekmix" (2005); "Meer muziek, meer variatie"
* SNS Bank (bank): "Groot geworden door klein te blijven"; "Zo kan het ook" (2002)
* Spa: "Het zuiverende water"
* Spanje (toerisme): "Alles onder de zon" (1991); "Een lach, je bent in Spanje"
* Spar (supermarkten): "Elke dag een vers idee" (2005); "Spar is de boodschap"; "Wat je dichtbij haalt, is lekker..."
* Sp!ts (krant): "Weten wat jij wilt" "Hoe spits wil je het hebben?!"(2007)
* Sporza (TV): "Deel de passie" (2004)
* Standaard Boekhandel (boekhandel): "Je vindt er meer dan je zoekt" (2004)
* Stella Artois (bier): "M'n thuis is waar m'n Stella staat" (2003); "Wereldwijd benijd" (2007)
* Subaru (auto's): "Subaru is de baas"
* Super de Boer (supermarktketen): "Altijd op zoek naar het beste"; "Graag gedaan, Super de Boer".
* Swissair (luchtvaartmaatschappij): "Openbaar vervoer op hoog niveau" (als reclame op trams)
* Samsung (elektronica): "Everyone's invited" (2001)
* Seat (auto's): "Auto emoción" (2004)
* Škoda (auto's): "Simply Clever"
* Sky Radio (radio): "Have a nice day"
* Smart (auto's): "Open your mind" (2004)
* SN Brussels Airlines (vliegreizen): "Passionate about you" (2002)
* Sony (elektronica): "Go create" (2003); "You make it a Sony" (2003); "Like no other" (2006)
* Studio Brussel (radio): "Life is music" (2003)
* Suzuki (auto's): "It's a giant Suzuki" (1993)
* Suzuki (motoren): "Ride the winds of change" (2003)
* Talpa (televisie): "Talpa, niet te missen" (2005)
* Tefal: "Tefal, je denkt ook aan alles."; "Dat is slim bedacht" (2005); "Zo slim, je kan niet meer zonder" (2005)
* Telenet (telefonie): "Met Telenet kan je meer" (2002); "Telenet opent je wereld" (2004)
* Tetra Pak (verpakking): "Beschermt wat goed is" (2003)
* TNT Post (Post): "Heel attent van TNT Post" (2008), "Van TNT Post mag u meer verwachten" (2007)
* Touché (tijdschrift): "Het glamourblad met een scherp kantje" (2004)
* TROS (radio en TV): "De grootste familie van Nederland"
* Trouw (krant): "Misschien wel de beste krant van Nederland"; "De betere krant" (2006)
* TV1 (TV): "TV1 laat je niet koud" (2003)
* Texaco (brandstof): "Wherever you go, go Texaco"
* Tiscali (internetprovider): "Internet with a passion"
* Toyota (auto's): "Today Tomorrow Toyota" (2004)
* TNT Express (transport- en koeriersbedrijf): "It's our business... to deliver yours."
* Univé: "Daar plukt ú de vruchten van!"; "Als ze bestaan, werken ze bij Univé"
* Union: "Da's pas fietsen!"
* UPC: "Daar kom je voor thuis", "U mag het zeggen", "Gewoon voor iedereen" (sinds 2007)
* Vaillant (verwarmingsketels): "Warm aanbevolen" (2004)
* VAP (hulpmotoren): "Waarom trappen als U kunt Vappen?" (ca. 1950)
* VARA: "Je beste vrienden zitten bij de VARA"
* Veronica (radio en TV):"Veronica komt naar je toe deze zomer!"; "Je bent jong en je wilt wat"; "Keihard de lekkerste"; "Jong, snel en wild, dat wil jij toch ook"; "Laat je verleiden" (2005)
* Voedingscentrum: "Eerlijk over eten"
* Volkswagen (auto's): "Uit liefde voor de auto" (2004); "Volkswagen, wie anders?" (2006)
* Vomar (supermarkt): "Gelukkig is er Vomar. Want het leven is al duur genoeg" (2006)
* VPRO (radio en TV): "Lijkt nergens op"
* VRTnieuws.net (radio- en televisienieuws): "Want het nieuws staat niet stil" (2005)
* VT4 (TV): "Zet 'm op 4"
* VTM (TV): "VTM kleurt je dag"
* Veolia (transport): "It's about people"
* Versatel (telecommunicatie): "Communication just got easier" (2004)
* Virgin Express (vliegreizen): "The smartest way to fly Europe" (2004)
* Vodafone (GSM-telefonie): "How are you?" "Make the most of now"
* Volvo (auto's): "Volvo for life" (2004)
* Wehkamp: "Waarom moeilijk doen als het Wehkamp kan?"
* Weight Watchers (voeding): "Mijn coach op maat" (2005)
* Whiskas (kattenvoer): "Als het aan de kat lag, kocht ze Whiskas"
* Wibra "Wie rekent, koopt bij Wibra!"
* XS4ALL (internetprovider): "Niet goedkoper, wel beter"
* Xerox (copiers en printers): "The document company"
* Yorin (TV): "Yorin, hier zie je echt alles!"
* YorinFM (radio): "Eindelijk iets anders op de radio" (14 juni 2004)
* Yamaha (motoren): "Touching Your Heart" (2004)
* YouTube (internetdienst): "Broadcast Yourself"
* Zeeuws Meisje (margarinemerk): "En geen cent teveel!"; "Geen cent teveel, hoor!"
* Zuidtangent: "De bus op z'n best"; "Snel, stipt, slim."; "Met de Zuidtangent kom je op de leukste plekken"
* Zwitserleven: "Het zwitserlevengevoel"
* Zylom internet games : "Have Fun!"
bron: eigen research en Wikipedia